Istoria ATLANTIC

Faceți clic pe istoria interesantă și plină de evenimente a companiei ATLANTIC. De dinainte de înființarea companiei, în 1920, până la cea de-a 100-a aniversare, în 2020.

Istoria interesantă și plină de evenimente a Atlantic GmbH

1920 – Înfiinţarea firmei de către Dr. Otto Goertz şi Walter Guilleaume

După ce noua afacere cu discuri abrazive s-a dezvoltat bine, s-a luat decizia înfiinţării unei noi întreprinderi care să se concentreze în totalitate pe fabricarea corpurilor abrazive de rectificare ceramice. Documentul de înfiinţare sa semnat la 20 aprilie 1920, însă în cele din urmă pur şi simplu o întreagă secţie a fabricii Franz Ant. Mehlem a fost mutată pe celălalt mal al Rinului în Bonn-Beuel.

Nou înfiinţata fabrică de discuri abrazive activează de atunci sub numele „Guilleaume-Werk – Dr. O. Goertz und W. Guilleaume.“ (Fabrica Guilleaume - Dr. O. Goertz şi W. Guilleaume).Fostele facilităţi de producţie ale întreprinzătorului Franz Anton Mehlem au fost vândute pe 1 iunie 1920 lui Villeroy & Boch şi a evoluat bine iniţial. După începerea crizei economice mondiale cererea pentru ceramică şi porţelan s-a diminuat semnificativ, iar fabrica nu a supravieţuit până la finalul crizei economice în 1929.

1932 – Dobândirea numelui de marcă Atlantic şi protejarea internaţională a brandului

Brandul „ATLANTIC” a fost înregistrat încă din 1921 de „Schuchardt & Schütte“.

În special în comerţul exterior numele de marcă a fost utilizat adesea.Numele de marcă a fost preluat în 1931, iar în perioada ce a urmat a fost protejat internaţional în toate ţările principale.

Este interesant de văzut documentul de înregistrare internaţională din anul 1932 de la Berna.

1952 – Sistemul de sugestii din partea angajaţilor

Aproape concomitent cu ziarul fabricii şi destul de neobişnuit pentru vremurile de atunci, a avut loc introducerea unui sistem de sugestii din partea angajaţilor, care prelua în mod eficient şi nebirocratic propunerile acestora pentru creşterea bunăstării societăţii, le verifica într-un mod indulgent şi, dacă era cazul, la recompensa în mod lucrativ. Astfel erau încurajate angajamentul personal şi responsabilitatea personală.

1956 – Structura producţiei pilelor de honuire

A fost pusă la punct confecţionarea de pile de honuit atât pentru honuirea cu cursă lungă, cât şi pentru honuirea cu cursă scurtă. În acest scop sunt confecţionate blocuri care, după ce sunt arse, în faza finală de producţie sunt fie rectificate la dimensiuni, fie taiate cu scule diamantate (fierăstraie) individual, pentru fiecare client în parte.

Pentru a evita gravitarea diamantului la 750° sub influenţa oxigenului s-a trecut la rectificarea în procedură umedă, respectiv cu răcire cu apă. Şi acest lucru este complet neuzual pentru acel timp şi constituie o inovaţie. Un diamant protejat în acest mod permite o rectificare de precizie.

1961 – Fabricarea de manşoane de honuire

ATLANTIC devine lider de piaţă în honuire şi superfinisare. Se începe fabricarea de manşoane de honuire pentru prelucrarea deosebit de fină a suprafeţelor sferice şi plane.

Procesul productiv este determinat de tehnici de fabricare inovatoare. Procedurile speciale pentru realizarea liantului şi know-how-ul solid privind procedeele de presare şi durificare a sculelor de superfinisare constituie până în ziua de astăzi avantajul care conferă firmei ATLANTIC o poziţie de lider în prelucrările deosebit de fine.

1985 – Discuri cu lianţi din răşini sintetice

Discurile cu lianţi din răşini sintetice sunt fabricate de ATLANTIC încă din anul 1950. Însă în 1985 a avut loc o semnificativă creştere a calităţii lianţilor din răşini sintetice.

În domeniul răşinilor sintetice au fost descoperite discuri care în ciuda reţetelor diferite ale straturilor sunt presate ca o unitate omogenă. A fost necesară o coordonare exactă a diverselor reţete pentru a oferi un disc cu proprietăţi fizice unitare în ciuda diverselor straturi.

1991 – Discuri abrazive cu lianţi din răşini epoxidice

Pe lângă răşinile fenolice utilizate în mod obişnuit în domeniul răşinilor sintetice, din 1991 a început utilizarea răşinilor epoxidice. Motivul pentru înfiinţarea acestui sortiment de răşini sintetice l-a constituit dorinţa de a găsi un corespondent pentru discurile de rectificare asemanatoare cu lianţi din cauciuc în domeniul şlefuirilor fără vârfuri şi la discurile de reglaj.

Avantajul răşinilor epoxidice faţă de cauciuc îl constituie calităţile mult superioare în domeniul protejării mediului atât pe durata procesului de fabricare, cât şi ulterior în utilizare.

1996 – Calitate certificată DIN ISO

În conformitate cu principiile noastre directoare, noi cei de la ATLANTIC GmbH am încă din anul 1995 pus bazele sistemului nostru de management al calităţii şi am dezvoltat o structură operaţională bazată pe informaţii pentru întregul proces de producţie.

Ca urmare, prima certificare a sistemului nostru de management al calităţii conform ISO 9001 a venit în anul 1996. De atunci, Certificarea QM (Managementul Calităţii) a fost reconfirmată cu succes până la standardul actual valabil ISO 9001: 2008, prin permanente dezvoltări şi îmbunătăţiri.

2000 – DIN ISO 14001

Introducerea sistemului de management integrat pentru calitate, protecţia mediului şi protecţia muncii a condus în anul 2001 la obţinerea certificării conform ISO 14001.

Până în prezent sistemele noastre integrate pentru managementul calităţii şi al mediului au îndeplinit toate cerinţele standardelor în vigoare şi iau în considerare toate necesităţile clienţilor noştri pentru viitor.

2011 – Acordarea premiului Bosch Supplier Award

ATLANTIC GmbH a primit Supplier Award din partea companiei Bosch la categoria „Indirect Material and Logistic Services”. Prin acest premiu Bosch onorează firmele care au obţinut performanţe deosebite în privinţa fabricării şi furnizării de produse sau servicii în ultimii doi ani – în special în ceea ce priveşte calitatea, evoluţia preţurilor, fiabilitatea, tehnologia şi perfecţionarea continuă.

„Bosch Supplier Award se acordă unor furnizori excepţionali care au contribuţii importante la succesul grupului Bosch şi contribuie alături de acesta la permanenta dezvoltare şi îmbunătăţire a produselor şi procedeelor de fabricaţie”, a declarat Franz Fehrenbach, preşedintele Consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, cu ocazia ceremoniei de premiere din 19 iulie 2011, de la Alten Reithalle din Stuttgart.

Bosch a acordat pentru a douăsprezecea oară începând din 1987 premiul furnizorilor la nivel mondial. Premierea are loc o dată la doi ani. Însă din cauza crizei economice şi financiare acordarea premiilor a fost suspendată începând cu anul 2009. Premiul a fost acordat pentru şapte categorii unui număr total de 60 de furnizori din 14 ţări.